Rozpoczynamy przedsprzedaż biletów!
Rejestracja w promocyjnej cenie obowiązuje do 4 września, po tym terminie ceny wzrosną >>

Brak wyników
Masz pytania? Zadzwonimy!
Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego, aby szybko uzyskać odpowiedzi na swoje wątpliwości lub zgłosić swój udział w wydarzeniu.

 

PROGRAM KONGRESU

KSeF, JPK CIT, JPK KPiR, Ordynacja podatkowa i inne zmiany – jak wywiązać się z nowych obowiązków w 2026 r.

#KsięgowaPartneremBiznesu

26–27 listopada 2025 r.
WARSZAWA | ONLINE
Do końca
promocji pozostało:
 

Program

 

26.11.2025 r.

 

Dzień wykładowy

PRELEGENT:
Samir Kayyali
 
WYKŁAD

Jak nowe regulacje podatkowe wpłyną na prowadzenie biznesu w 2026 r.?

  • Składka zdrowotna w 2026 r.: kto straci, a kto zyska na zmianach – symulacja na przykładzie podatników będących na skali, podatku liniowym, ryczałcie i karcie podatkowej.
  • Elektroniczna KPIR – kogo obowiązują nowe przepisy w 2026 r.? Czy rolnicy będą mogli skorzystać z uproszczonej księgi? Czy będą obowiązywać zwolnienia – co w wypadku przedsiębiorstw wielozakładowych? Jakie zmiany w strukturze księgi, dokumentowaniu sprzedaży, korekty raportów fiskalnych wprowadziło rozporządzenie? Jak długo należy przechowywać dokumentację?
  • Ulga dla bezpieczeństwa – na czym polega, jakie warunki trzeba spełnić, by z niej skorzystać i co można odliczyć w jej ramach?
  • Odpisy nieruchomości inwestycyjnych dla spółek nieruchomościowych – jak wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego wpłynął na zmianę regulacji?
  • Podatek Belki – jakie zmiany wprowadza Ministerstwo Finansów?
  • Platforma ESAP – co to jest ESAP, kto ma obowiązek raportowania i jakie dane trzeba przesyłać do nowego rejestru? Jak wpływa nowa regulacja na ustawę o rachunkowości i ustawę o biegłych rewidentach?
  • Rozszerzenie monitoringu na przewóz odzieży i obuwia (SENT) – co to oznacza dla branży?
  • Globalny podatek minimalny – kogo dotyczy, jak wywiązać się z nowych obowiązków i na co uważać przy składaniu deklaracji informacyjnej GLoBE?
PRELEGENT:
Łukasz Piechocki
 
WYKŁAD

Kluczowe zmiany w Ordynacji podatkowej – jak dostosować procedury księgowe do nowych przepisów, by zagwarantować bezpieczeństwo firmy?

  • Umorzenie podatku przed upływem terminu jego płatności – jakie warunki trzeba spełnić, by skorzystać z ulgi? Jakich podatków dotyczy? Czy z ulgi może skorzystać osoba fizyczna? Czy umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek? Jak wypełniać wniosek?
  • Przedawnienie zobowiązań podatkowych – jakie kontrowersje wzbudza nowy mechanizm zawieszenia biegu terminu przedawnienia?
  • Mandat karny zaoczny – na czym polega to rozwiązanie?
  • Nadpłata przy korekcie zeznania – czy trzeba składać wniosek o jej stwierdzenie? Jak będzie ustalana data wszczęcia postępowania? Co jeśli podatnik skoryguje deklarację w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed upływem terminu przedawnienia?
  • Raportowanie schematów podatkowych – jakie uproszczenia zaczną obowiązywać od 2026 r.? Co zmienia się w zakresie danych formularzy MDR-1, MDR-3 i MDR-4? Ile będą wynosić sankcje w razie uchybień po nowelizacji? Czy będzie nadal można ubiegać się o interpretację indywidualną Dyrektora KIS?
  • Korekta deklaracji przez urząd – ile wynosi nowy limit korekty deklaracji przez organ podatkowy w toku czynności sprawdzających?
  • Rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika – jak wpłynie rozszerzenie tej zasady na niejasności w zakresie stanu faktycznego? Czy rzeczywiście przedsiębiorca uniknie niekorzystnych domniemań przy nieustalonych faktach?
  • Półroczne vacatio legis – dla jakich zmian podatkowych będzie obowiązywać?
PRELEGENT:
prof. dr hab. Konrad Raczkowski
 
WYKŁAD

Ukryte ryzyko w obrocie gospodarczym – jak unikać kosztownych błędów?

Niepewność prawa nie jest „błędem systemu” – to system sam w sobie. Dopóki prawo nie będzie stabilne, jednolicie interpretowane i realnie chroniące działających w dobrej wierze uczestników rynku, każda próba rozwoju pozostaje ryzykowna z perspektywy:

  • przedsiębiorcy: brak stabilności i przewidywalności w prawie gospodarczym i podatkowym uniemożliwia strategiczne planowanie i zniechęca do inwestycji. Problemy systemowe to permanentna zmienność przepisów (np.: PIT, CIT, VAT, ZUS), niejednolite orzecznictwo – różne interpretacje, skutkujące ryzykiem wstecznego opodatkowania, czy brak ochrony prawnej w praktyce.

Efekt: Opóźnianie lub wycofywanie inwestycji kapitałowych, zwiększone nakłady na compliance kosztem rozwoju.

  • doradcy podatkowego/księgowego: w warunkach prawnej niepewności doradca przestaje być partnerem strategicznym – staje się tylko tłumaczem nieczytelnego systemu – ale musi stanąć stopień wyżej. Kluczowe zagrożenia to brak przejrzystości legislacyjnej, wykluczenie z procesu legislacyjnego – konsultacje publiczne prowadzone pozornie, a rola doradcy sprowadzona do asekuracji – zamiast optymalizacji, nacisk na unikanie sankcji.

Efekt: Doradztwo staje się defensywne, nie rozwojowe, ale wymaga też nowych kompetencji restrukturyzacyjnych i biznesowych.

  • państwa/regulatora

Systemowa nieprzewidywalność legislacyjna ogranicza wpływy budżetowe w długim okresie i osłabia zaufanie do państwa jako gwaranta bezpieczeństwa prawnego. Jednocześnie państwo rozdawnicze, bez dyscypliny fiskalnej – postawi interes fiskalny ponad logikę i dobrostan firm. Widoczne są symptomy kryzysu prawnego i fiskalnego, z upolitycznionymi procesami interpretacyjnymi, gdzie cele fiskalne rozmijają się ze strategią gospodarczą.

Efekt: Hamowanie napływu inwestycji zagranicznych, ucieczka podatników do struktur poza granicami kraju lub optymalizacji międzynarodowych.

PRELEGENT:
Sylwia Szerenos
 
WYKŁAD

Alarm w sprawozdaniu: jakie sygnały wskazują, że czas na zmiany w firmie – rola księgowego w restrukturyzacji

  • Czy to jeszcze sezonowy spadek przychodów, czy już początek końca: 7 sygnałów ostrzegawczych w sprawozdaniach, saldach, przelewach, które księgowy zobaczy wcześniej niż klient.
  • Jak reagować, gdy klient ma kłopoty, a on się do tego nie przyznaje: przykładowe scenariusze rozmów, by przekonać przedsiębiorcę, że zwłoka zabiera najważniejszy zasób: czas.
  • Stan niewypłacalności i jego skutki – czyli o czym klient nie chce słyszeć, a księgowy musi wiedzieć: analiza case study, w którym klient mówi: „Mam spółkę z o.o., więc jestem bezpieczny”, a potem sąd zasądza dł
  • ugi z jego prywatnego majątku, zakazuje prowadzenia działalności przez 10 lat – i już nie ma czego ratować.
  • Restrukturyzacja czy upadłość – krótki przewodnik dla księgowego: nie musisz znać ustawy Prawo restrukturyzacyjne na pamięć, ale warto wiedzieć, jakie są możliwości ratunku, zanim do gry wejdzie syndyk.
  • Księgowy jako partner: Twoja rola to nie tylko zaksięgować fakturę i wysłać JPK. Możesz być tym, kto uratuje firmę – albo tym, kto widział katastrofę i milczał.
PRELEGENT:
Rafał Drzewiecki
 
WYKŁAD

Kruczki prawne w ubezpieczeniach – na co zwrócić uwagę w umowach, by zapewnić bezpieczeństwo biura rachunkowego w kontekście obowiązywania KSeF?

  • Nie wszystko da się wyklikać, czyli dlaczego potrzebujesz profesjonalisty – w dobie automatyzacji i gotowych ofert online łatwo zapomnieć, że każda działalność, zwłaszcza biura rachunkowego niesie za sobą unikalne ryzyka.
  • Biuro rachunkowe czy doradztwo podatkowe – gdzie przebiega cienka granica i dlaczego jest to kluczowe z punktu widzenia ubezpieczyciela? Czy to, co robisz, na pewno mieści się w ramach usług rachunkowych, czy może wchodzisz już na grunt doradztwa podatkowego albo… porady prawnej?
  • Definicje, które mogą Cię zgubić – „Błąd to błąd” – powiesz, ale dla każdego ubezpieczyciela to inny błąd.
  • KSeF – a co z tym na polisie? – nowe obowiązki, nowe ryzyka. Czy Twoja polisa została zaktualizowana pod kątem KSeF?
  • RODO, dane klientów i... cyberataki – biura rachunkowe codziennie przetwarzają dane osobowe. Co, jeśli wyciekną? Czy Twoja polisa pokryje szkody z tytułu naruszenia RODO?
PRELEGENCI:
Katarzyna Burkowska
 
Luiza Pieprzyk
 
Rafał Drzewiecki
 
DEBATA

Granice odpowiedzialności i sprawdzone patenty na dobrą współpracę pomiędzy przedsiębiorcą, biurem rachunkowym, księgowym i prawnikiem, które zagwarantują finansowe i biznesowe bezpieczeństwo

W debacie moderowanej przez Luizę Pieprzyk wezmą udział przedstawiciel biznesu, biura rachunkowego, księgowy i prawnik, aby poruszyć kontrowersyjne kwestie odpowiedzialności za błędy i braki w dokumentacji księgowej. W trakcie dyskusji zostaną zaprezentowane kluczowe rozwiązania, które przyczynią się do konstruktywnej współpracy na linii: przedsiębiorca – biuro rachunkowe – księgowy – prawnik oraz zapewnią pełną ochronę w aspekcie podatkowym i biznesowym.

PRELEGENT:
Luiza Pieprzyk
 
WYKŁAD

HR & księgowość – strategie i dobre praktyki, jak zażegnać konflikty i osiągnąć synergię działalności kluczowych działów w firmie, by w pełni odpowiadać na wyzwania 2026 r.?

  • HR v.s. księgowość – czy na pewno te działy mają rozbieżne cele biznesowe? Jak ułożyć efektywną współpracę pomiędzy nimi w celu poprawy sytuacji finansowej organizacji – dobre praktyki podatkowo-księgowe, dzięki którym działy HR wypełnią swoją misję, a jednocześnie zaoszczędzają duże kwoty, które będą mogły wydatkować na dalszy rozwój kadry.
  • Procedura rozliczeń benefitów pracowniczych – na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu, by uniknąć pułapek podatkowych: analiza różnych form benefitów i ich wpływu na firmowe koszty.
  • Gotowa recepta na wdrożenie błyskawicznych zmian w organizacji – prezentacja rozwiązań wprowadzonych przez działy HR i księgowości małych i dużych firm, jak wspólnie budować sprawną organizację osiągającą zyski zadawalające dla zarządu.
  • Zapisy w regulaminach organizacji – kto powinien decydować o doborze merytoryki szkoleniowej i konferencyjnej dla poszczególnych działów w firmie? Czy dział HR jest w stanie samodzielnie dobrać odpowiednie narzędzia rozwoju dla poszczególnych działów w firmie, np. dla działu księgowo-finansowego?
PRELEGENCI:
Luiza Pieprzyk
 
Ryszard Sobociński
 
DEBATA

Wizerunek w biznesie – jak go świadomie kreować i zarządzać reputacją w mediach społecznościowych?

  • Zarządzanie reputacją w mediach społecznościowych – jakie pułapki i możliwości niesie ze sobą cyfrowy świat w kontekście cyfrowego wizerunku? Jak umiejętnie reagować na komentarze zamieszczane w sieci?
  • Budowanie wizerunku w internecie – kluczowe elementy, który decydują o wiarygodności i przyciągają klientów.

Po dniu pełnym inspirujących wystąpień i dyskusji zapraszamy na:

  • networkingowy wieczór w rytmie latino – to idealna okazja, by w swobodnej atmosferze budować relacje, wymieniać się doświadczeniami i nawiązywać kontakty, które mogą zaowocować nie tylko współpracą, ale i trwałymi przyjaźniami,
  • kolację przy winie z mnóstwem niespodzianek – gwarantujemy niezapomniane wrażenia i wiele emocji,
  • taneczną fiestę w rytmach gorącego południa – przed kolacją zaprosimy uczestników na energetyczne spotkanie z tańcem pod kierunkiem kubańskiego trenera salsy i bachaty. Każdy z uczestników będzie miał możliwość nauczyć się podstawowych kroków oraz krótkiego układu tanecznego. To doskonały sposób, by się rozruszać, zintegrować i wejść w wieczór z uśmiechem i dobrą energią!

ABAD BOLAÑOS

Trener tańców latynoskich z Kuby, specjalizujący się w salsie kubańskiej, reggeatonie i rumbie. Występował m.in. na festiwalu CaribeMix, podczas Rueda Rekord w Katowicach i koncertów Musica Cubana. Prowadzi warsztaty taneczne w całej Polsce, ucząc także bachaty, merengue i mambo.

Rock and rollowy wieczór z Elvisem Presleyem, a w nim:

  • Elvis Show – przenieś się w gorące lata 50. i sprawdź, jak polski Elvis Presley rozpala publiczność. Posłuchaj hitów króla rock and rolla w wykonaniu Piotra Bugzela, który znalazł się w gronie 15 najlepszych interpretatorów Elvisa w Europie w angielskim programie TV BBC i jest finalistą pierwszej edycji „Mam Talent” – jej jurorem był wówczas Kuba Wojewódzki.
  • Rock’n’ rollowe party – zabaw się podczas kolacji przy winie w rock and rolowej scenerii z mnóstwem niespodzianek – gwarantujemy niezapomniane wrażenia i wiele emocji.
  • Retro Glam & Rock – wejdź na parkiet i oczaruj wszystkich olśniewającą kreacją w stylu lat 50. Zostań królową i królem wieczoru i zdobądź atrakcyjną nagrodę.

Warsztaty

 

27.11.2025 r.

 
Luiza Pieprzyk
Warsztat I

KSeF: praktyczne rozwiązania problemów z nadawaniem i odbieraniem uprawnień, wypełnianiem faktury ustrukturyzowanej, trybem online i offline24

  • Limit podmiotowego zwolnienia z VAT – ile wyniesie w 2026 r. i jak to przełoży się na prowadzenie biznesu? Co jeśli podatnik rozpoczął działalność w ciągu roku?
  • Dokumenty poza systemem KSEF – rodzaje dokumentacji w obrocie polskim wykluczonych z KSeF i sposób ich rozliczania w podatku VAT.
  • Zasady nadawania oraz odbierania uprawnień: jak dobrać odpowiedni dla firmy rodzaj uprawnień do KSeF i nimi zarządzać – jaką rolę odgrywa w tym IT? W jaki sposób nadawać, zmieniać lub odbierać uprawnienia do korzystania z KSeF? Na czym polega samofakturowanie w KSeF?
  • Zawiadomienie o nadaniu lub odebraniu uprawnień ZAW-FA – analiza dokumentu. Jakie zagrożenia w przypadku zdarzeń losowych niesie ze sobą przekazywanie uprawnień kierowniczych?
  • Kody QR w oznaczaniu faktur w KSEF – procedura postępowania.
  • Schema Fa (3) i jej najważniejsze elementy – co wypełniać, co omijać i jak traktować załącznik do KSeF? Format faktury xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF – jak będzie wyglądać wizualizacja po stronie sprzedaży, a jak po stronie zakupu? Z jakich podstawowych części składa się e-faktura? Które pola obowiązkowe, fakultatywne, a jakie opcjonalne? Nowy numer faktury z KSEF i obowiązek posługiwania się nim w przelewach bankowych. Nowość – załącznik do faktury w KSeF.
  • Tryb online – wprowadzenie faktury do systemu KSEF – podział obowiązków i odpowiedzialności Wczytywanie i wysyłka faktury – zmiany po nowelizacji z kwietnia 2025 r.
  • Tryb offline24 – rewolucyjna zmiana w przypadku niedostępności KSeF i jej skutki w procesie wystawienia faktury poza KSeF. Procedura postępowania dla wystawcy faktury w przypadku awarii i przerwy technicznej – skąd czerpać informacje, czy pracujemy w trybie online czy offline? Terminy i zasady postępowania w przejściu z trybu offline na online – dotkliwe konsekwencje naruszenia terminów wynikających z ustawy. Zasady dotyczące oznaczania kodami QR faktur w trybie offline.
  • Problemy praktyczne związane z datą wystawienia faktury i jej otrzymania – jak radzić sobie w konkretnych sytuacjach:
    • niebezpieczeństwo utraty płynności finansowej w podatku naliczonym i kosztach podatkowych z powodu problemów z przepustowością systemu KSEF – metody rozwiązań dla podatników,
    • ryzyko utraty kosztów w podatkach dochodowych z powodu błędnej faktury w KSeF,
    • pomyłka wystawcy faktury w trybie online i offline – konsekwencje błędnego rozliczenia w VAT i podatkach dochodowych po stronie sprzedawcy i kupującego,
    • faktury uproszczone wystawiane za pomocą kas fiskalnych – problematyka sprzedaży bezpośredniej,
    • faktury wystawiane przez wykluczonych cyfrowo małych przedsiębiorców i konsekwencje przestrzegania limitów 450 zł i 10 000 zł,
    • faktury „konsumenckie” oraz identyfikacja nabywcy zwolnionego z VAT.
Warsztat online
 Zapisy otwarte
Warsztat stacjonarny
 Zapisy otwarte
 
Mirela Chomont-Wolak
WARSZTAT II

Raportowanie w JPK CIT: skuteczne procedury i rozwiązania, które zagwarantują bezpieczeństwo podatkowe i finansowe

  • Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe: słownik znaczników identyfikujących konta księgowe oraz zakres danych z ewidencji środków trwałych.
  • Centralizacja firmowych danych – sprawdzone patenty, jak dostosować swoje procedury rachunkowe i podatkowe, by sprawnie przejść do raportowania w JPK CIT.
  • JPK_ST_KR – jak ewidencjonować środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w nowej strukturze? Co z raportowaniem dotacji lub innego obcego finansowania? Jak zaznaczyć w schemie wybór kilku metod amortyzacji podatkowej dla jednego środka trwałego? Jak prawidłowo wyliczać wartość początkową środków trwałych w nowej strukturze? W którym polu należy wpisać stawkę amortyzacji inną niż stawka wynikająca z KŚT? Jak wykazywać leasing samochodu?
  • JPK_KR_PD – jakie informacje muszą być zawarte w nowej strukturze? Gdzie należy wykazać numer identyfikacji podatkowej kontrahenta? Co w przypadku faktury wystawionej na kilku nabywców, jak raportować dane niepodatkowe, np. ZUS oraz ulgi, odliczenia strat z ubiegłych lat, darowizny, operacje walutowe?
  • Kontrola fiskusa – na co szczególnie uważać w planie kont i w przypisaniu znaczników? Co w pierwszej kolejności będzie weryfikować fiskus?
  • Raportowanie w JPK CIT – za co odpowiada biuro rachunkowe, a za co podatnik? O jakie zapisy zadbać w umowie dla obydwu stron, by zapewnić sobie bezpieczeństwo?
Warsztat online
 Zapisy otwarte
Warsztat stacjonarny
 Zapisy otwarte

KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Marlena Fiedorow

marlena.fiedorow@forum-media.pl
tel. kom.: +48 601 147 421

Współpraca promocyjna i reklamowa

Katarzyna Kaniewska

katarzyna.kaniewska@forum-media.pl
tel. kom.: +48 502 237 993

Współpraca barterowa

Natalia Zdunek

natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

Organizacja szkoleń wewnętrznych

Weronika Nowacka

weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

Nasza wyjątkowa Konferencja Księgowych to niepowtarzalna okazja, by zdobyć praktyczne umiejętności i aktualną wiedzę niezbędną w codziennej pracy księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych. 
Kongres Księgowych to znacznie więcej niż teoria – to możliwość wymiany doświadczeń z innymi specjalistami oraz spotkanie z ekspertami, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami branży finansowo-podatkowej. Program konferencji został starannie opracowany tak, aby dostarczyć uczestnikom rzetelnych, praktycznych informacji oraz narzędzi do skutecznego przygotowania się na wzmożone kontrole.
Nasze wydarzenia są unikalne pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Każda konferencja to spotkanie z najlepszymi specjalistami w dziedzinie finansów i rachunkowości, którzy dzielą się wiedzą opartą na wieloletniej praktyce. Konferencja dla Księgowych to idealne połączenie teorii i praktyki, dzięki któremu uczestnicy mogą natychmiast wdrożyć zdobytą wiedzę w swojej pracy.
Dołącz do Kongresu Księgowych i zyskaj pewność działania w obliczu nadchodzących zmian prawnych i podatkowych. Nie czekaj – zapisz się już dziś!
 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel.: 61 66 55 721

Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00

 
@ Copyright 2025 Forum Media Polska