Brak wyników

Artykuły

Silna marka osobista na LinkedIn – jak ją zbudować?

Aby zrozumieć istotę marki osobistej na LinkedIn, musimy najpierw rozwiać pewne nieścisłości, które często prowadzą do budowania jedynie powierzchownej popularności. Często mówi się o kimś znanym z mediów jako posiadającym silną markę osobistą.

Jednak sama popularność to za mało, abyśmy mogli mówić o prawdziwej marce. Często mówię, że

Bycie popularnym na LinkedIn to jak bycie bogatym w Monopoly.
Angelika Chimkowska

Sama popularność to jeszcze za mało, by mówić o korzyściach, nie wspominając o marce. Nawet jeśli ta popularność łączy się z sukcesem finansowym, to nadal nie jest to tożsame z posiadaniem marki.

Budowanie marki osobistej – LinkedIn

Marka osobista nie powinna być również mylona z pierwszym wrażeniem, jakie robimy na kimś, choć oczywiście ma ono ogromne znaczenie. Szczególnie on-line. Wygląd strony internetowej, profilu w mediach społecznościowych czy nas samych to tylko część prawdy na nasz temat.

Profesjonalna strona internetowa, przyjazna dla użytkownika i estetyczna, świadczy nie tylko o naszej dbałości o ważne elementy biznesu, lecz także o szacunku do klienta.

Po co nam silna marka osobista na LinkedIn?

W obecnych czasach praktycznie każda firma czy osoba, aktywnie działając w biznesie, jest „googlowana”. Podlega weryfikacji i ocenie online. W tym kontekście silna marka osobista na LinkedIn staje się rzeczywistą przewagą, bo to ona potrafi skuteczniej budować zaufanie i wskazywać na kluczowe dla klienta kompetencje i umiejętności.

Wyobraź sobie sytuację, gdy dwóch znajomych rozmawia o potrzebie znalezienia dobrego księgowego specjalizującego się dodatkowo w podatkach. Po podaniu imienia i nazwiska polecanej osoby, naturalnym krokiem dla potencjalnego klienta będzie sprawdzenie tej osoby w internecie. Pierwsze wrażenie stanie się fundamentem powstającej relacji opartej na zaufaniu. Posiadając rekomendację od zaufanej osoby, masz już pewien kredyt zaufania. Teraz nadszedł czas, aby fakty dostępne online potwierdzały, że można na Tobie polegać.

Spotkanie, czy to osobiste czy online, będzie kolejnym etapem weryfikacji. Jeśli pierwsze wrażenie nie będzie pozytywne, to do kolejnego spotkania może nigdy nie dojść. W przypadku marki eksperckiej w księgowości to nasz profil na największej biznesowej ulicy świata – LinkedIn przynosi najwięcej korzyści. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu kontekstu, w jakim się pojawiamy. Na LinkedIn szukamy kontaktów, wiedzy biznesowej i współpracy. Na innych mediach społecznościowych typu Instagram czy Facebook szukamy rozrywki.

Budowanie marki osobistej na LinkedIn: zyski i koszty

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu marka osobista staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Jedną z najskuteczniejszych platform do budowania marki osobistej jest LinkedIn, profesjonalny serwis społecznościowy skupiający się na relacjach biznesowych i networkingu. Warto jednak zastanowić się, jakie są rzeczywiste zyski i koszty związane z inwestowaniem czasu i wysiłku w budowanie marki osobistej na tej platformie.

Zyski budowania marki osobistej na LinkedIn:

1. Większa widoczność

Budowanie marki osobistej na LinkedIn umożliwia zwiększenie widoczności swojej osoby wśród profesjonalistów z branży. Regularne udostępnianie wartościowych treści, komentowanie postów innych użytkowników i aktywność w grupach tematycznych przyczyniają się do tego, że Twój profil staje się bardziej widoczny nie tylko wśród obecnych klientów czy w branży.

2. Networking i relacje biznesowe

LinkedIn to doskonałe miejsce do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Budowanie relacji z innymi specjalistami w danej dziedzinie może prowadzić do cennych możliwości biznesowych, współpracy czy nawet nowych propozycji zawodowych.

3. Reputacja

To Ty decydujesz o tym, co pojawia się na Twoim profilu. Dzięki temu aktywne zarządzasz swoją reputacją. Udostępnianie wiedzy, doświadczeń i osiągnięć przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku w oczach innych użytkowników. Również potencjalnych klientów.

4. Dostęp do aktualnej wiedzy i know-how z branży

Budując markę osobistą na LinkedIn, zyskujesz dostęp do cennych informacji i zasobów w postaci artykułów, trendów branżowych czy eksperckich opinii. To doskonały sposób na ciągłe poszerzanie swojej wiedzy.

Koszty budowania marki osobistej na LinkedIn

1. Czas i zaangażowanie

Jednym z głównych kosztów związanych z budowaniem marki osobistej na LinkedIn jest czas i zaangażowanie, jakie trzeba włożyć w regularne tworzenie i udostępnianie treści. Aby pozostać w tym szczerym i autentycznym, tylko część zadań warto oddelegowywać. A że kosztują one na prawdę wiele czasu. Wie to każdy, kto kiedykolwiek coś tworzył i publikował.

2. Promocja publikacji

Alternatywą dla treści tworzonych z profili osobistych mogą być reklamy. Płatne kampanie również angażują czas i budżet. To może być bardziej kosztowne niż osobiste angażowanie się.

3. Ryzyko kryzysu wizerunkowego

Budowanie marki osobistej wiąże się z ryzykiem błędów komunikacyjnych i związanych z tym kryzysów. Nieprzemyślane komentarze czy nieodpowiednie treści mogą negatywnie wpłynąć na nasz wizerunek. Nie zawsze jest to celowe. Często jest to wynikiem nieporozumienia po obu stronach. Jednak internet cieżko wybacza, a jeszcze rzadziej zapomina. Dlatego warto być ostrożnym i zawsze brać pod uwagę, że możemy zostać źle zrozumiani.

4. Monitorowanie i aktywne prowadzenie działań z profilu osobistego lub firmowego

Skuteczne budowanie marki wymaga systematycznego monitorowania profilu, odpowiadania na wiadomości i utrzymania aktywności. To dodatkowe zadania, które mogą wymagać dodatkowego czasu.

Podsumowując. Budowanie marki osobistej na LinkedIn to nie tylko zyski w postaci rozwoju kariery, zdobywania nowych kontaktów i zwiększenia widoczności w świecie biznesu. To również wymagania i obowiązki. Kluczem do sukcesu jest jednak konsekwencja oraz strategiczne podejście do aktywności na LinkedIn. Jeżeli chcesz stworzyć swój profesjonalny profil na LinkedIn lub zrobić audyt obecnego, pobierz darmowy rozdział mojej książki i zacznij krok po kroku budować swoją silną markę na LinkedIn.

Autor: Angelika Chimkowska

Prelekcje

Panel

Twoja marka na Linkedin

– jak autentycznie i skutecznie budować widoczność i zaangażowanie?

Kontakt

Masz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń.

Kontakt dla uczestników
Marlena Fiedorow
tel. 61 66 83 105 wyślij e-mail
Współpraca i reklama
Małgorzata Kołodziejczak
tel. 536 511 449 wyślij e-mail